Autodesk lanseaza Maya și Arnold 6

In 2020 se mareste colectia Autodesk. A fost lansata Autodesk Maya 2020 si Arnold 6 cu Arnold GPU. Maya 2020 aduce noi instrumente si imbunatatiri pentru CG si crearea continutului, in timp ce Arnold 6 permite producerea de rendering pentru CPU si GPU.

Maya 2020 ofera mai mult de 60 de actualizari, cat si imbunatatiri ale performantei si noi functii de simulare pentru Bifrost, mediul de programare vizuala din Maya.
Toate acestea sub numele de: Autodesk collection.

Un fapt interesant este lansarea in aceeasi zi a versiunilor 4.0.0 si 4.0.1 Arnold. Acesta din urma pare a fi mai mult o corectie care a fost dezvoltata inainte de lansare, dar totusi este considerata o versiune diferita. Iata cea mai mare parte a noutatilor:

GPU Rendering: GPU nu mai este in versiune beta. De cand majoritatea functiilor CPU sunt acceptate pe GPU, cu o multime de corectii stabilite si o potrivire buna intre rezultatele CPU si GPU, sunt eliminate etichetele beta!

aiAxFShader: MtoA a adaugat suport pentru fisierele de format Xrite’s AxF. Fisierele AxF pot fi importate in Maya pentru utilizare cu MtoA prin aiAxfShader.

Noul aiLookSwitch operator node: Acest lucru face mai usor pentru utilizatori sa adauge aspecte diferite la un proiect automatizand practica de a adauga un operator de comutare si de a imbina operatori la radacina graficului operatorului procedural.

Importati retele shader: Acest lucru permite utilizatorilor sa importe retelele de umbrire .ass sau .axf ca grafic de umbrire Maya.

Reprezentarea optimizata a portofoliului stand-ins: Reprezentarea stand-in-urilor in portofoliul Maya a fost imbunatatita.Utilizatorii pot acum sa comute intre reprezentarile diferitor viewporturilor in timpul renderingului.

Imbunatatiri ale DPI: Multe imbunatatiri au fost facute in experienta generala a domeniului DPI.

Majoritatea functiilor CPU au fost transmise la GPU. Sunt rare sansele sa se produca vreo eroare, dar in caz ca se intampla este disponibil modul de render “Error” backup. In mod alternativ, puteti utiliza CPU ca un render de rezerva, doar in caz.

De asemenea, este important sa retineti ca renderingul eterogen nu este inca disponibil, ceea ce inseamna ca CPU si GPU nu pot fi utilizate impreuna pentru a accelera timpul de redare. Nu suntem siguri daca Autodesk a specificat sprijinul eterogen viitor, dar pare evident ca acesta va fi analizat.

La urma urmei, CUDA si OptiX permit cu siguranta.
Maya 2020 si Arnold 6 sunt disponibile acum ca abonamente autonome sau cu o colectie de instrumente creative pentru Autodesk Media & Entertainment Collection.Abonamentele lunare, anuale si pe 3 ani pentru Arnold sunt disponibile pe Autodesk e-store.

Arnold GPU este si disponibil in varianta demo cu perioada de testare de 30 de zile. Arnold GPU este acceptat de catre toate dispozitivele care suporta Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, SideFX Houdini, Maxon Cinema 4D si Foundry Katana.Pe aceasta nota, Arnold GPU necesita CUDA, deci nu va functiona la GPU-urile AMD.

Asta este neplacut, dar asteptat, mai ales ca Autodesk nu este singura companie care continua sa colaboreze cu CUDA. Poate odata ce AMD va elibera GPU-uri cu functii similare cu nucleele Tensor si RT ale NVIDIA, companiile de prestari vor incepe sa adauge asistenta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.