Probioticele: cum iti intaresc imunitatea bacteriile benefice

0
51

Cand auzi bacterii te gandesti automat la boli si pericole de care trebuie sa te feresti. Stiai insa ca exista bacterii benefice, al caror rol este sa iti protejeze sanatatea si sa iti intareasca sistemul imunitar? Se numesc probiotice, sunt microorganisme vii si traiesc in corpul tau inca de la nastere. Afla in continuare care e rolul lor si cum le poti suplimenta pentru a-ti dezvolta sistemul imunitar.

Cum se formeaza sistemul imunitar si ce rol au probioticele

Atunci cand ne nastem, sistemul nostru imunitar e inca insuficient dezvoltat. Organismul se bazeaza pe anticorpii primiti de la mama in momentul nasterii naturale, iar apoi prin alaptare. Cele mai multe microorganisme care alcatuiesc sistemul imunitar se afla la nivelul intestinului, alcatuind flora intestinala sau microbiomul. Pe masura ce crestem, flora intestinala se dezvolta si ea, imbogatindu-se cu bacterii benefice, care ne apara de virusuri si bacterii periculoase.

Sistemul imunitar al adultilor este mult mai puternic decat al copiilor, pentru ca de-a lungul vietii intram in contact cu numerosi microbi, iar organismul nostru invata sa ii recunoasca, sa se lupte cu ei si sa ii neutralizeze.Chiar daca suntem expusi zilnic la nenumarati agenti patogeni, sistemul imunitar ne protejeaza, fiind activ in permanenta si dezvoltandu-se constant pe parcursul vietii.

Totusi, anumiti factori ne pot slabi sistemul imunitar chiar si la maturitate. Stresul, virusurile nou aparute sau cei cu care nu am intrat inca in contact, toxinele din alimente alterate, un stil de viata dezordonat si chiar tratamentele cu antibiotice pot fi periculoase pentru echilibrul organismului nostru.

Din fericire, avem o solutie la care putem apela pentru a ne intari sistemul imunitar: administrarea de probiotice. Acestea suplimenteaza si echilibreaza flora intestinala, ajutand astfel organismul sa fie mai puternic.

Cand este bine sa apelezi la probiotice

Probabil te intrebi in ce situatii ar trebui sa apelezi la probiotice. Vestea buna e ca probioticele se gasesc si in diverse alimente, pe care le poti consuma in mod frecvent. Chiar si in aceste conditii, exista momente cand alimentatia bogata in bacterii benefice nu mai este suficienta, ci trebuie completata cu suplimente. Iata cand este recomandat sa iei probiotice:

• Daca te confrunti frecvent cu probleme digestive, cum ar fi constipatia, colonul iritabil, infectiile gastrointestinale, durerile de stomac, arsurile sau refluxul gastroesofagian.

• Daca urmezi un tratament cu antibiotice sau iei pastile ce iti pot afecta flora intestinala, cum ar fi anticonceptionalele, ibuprofenul sau aspirina. Antibioticele distrug bacteriile, insa nu stiu sa le deosebeasca pe cele benefice de cele periculoase, asa ca le anihileaza pe toate, dezechilibrand microbiomul.

• Pe masura ce inaintezi in varsta, iar imunitatea ta incepe sa scada. Persoanele de varsta a treia nu mai au un sistem imunitar la fel de puternic ca in tinerete, iar microbiomul lor intestinal poate fi mai usor afectat.

• Daca ai o alimentatie bogata in zaharuri, grasimi si conservanti, care pot deteriora flora intestinala.

• Cand te confrunti cu infectii, alergii si boli ale pielii care au la baza o imunitate scazuta.

• Cand calatoresti si te expui la apa sau mancaruri din surse mai putin sigure, ce pot contine toxine si bacterii care iti afecteaza aparatul digestiv.

Suplimentele alimentare care contin probiotice pot fi foarte utile in aceste situatii, deoarece actioneaza asupra florei intestinale, oferindu-i bacteriile benefice de care are nevoie.

Ce fel de probiotice poti lua ca adult

Asa cum iti spuneam, exista produse alimentare care contin probiotice. In general, acestea sunt alimentele care trec printr-un proces de fermentare, dezvoltand astfel microorganisme vii. Este vorba de produsele lactate fermentate, care nu contin conservanti, zahar sau arome, precum iaurtul simplu, branza cheddar, feta, sana, kefirul si laptele batut.

Acestora li se adauga varza murata, muraturile, maslinele verzi si otetul de mere. Atentie insa, muraturile care contin zahar sau sunt preparate cu otet nu contin probiotice.
Pentru a-ti asigura doza optima de bacterii benefice in intestin, poti folosi cu incredere suplimente alimentare ce contin L. reuteri ProTectis, testat in peste 130 studii clinice, care i-au demonstrat eficacitatea si siguranta utilizarii.

Probioticele reprezinta suplimente, ceea ce inseamna ca ele nu ar trebui sa inlocuiasca un regim alimentar echilibrat si nici sa fie utilizate ca unic tratament pentru afectiunile digestive sau pentru lupta cu o boala deja instalata.

Daca ai probleme de sanatate, urmeaza tratamentul recomandat de medic si foloseste probioticele pentru a-ti echilibra flora intestinala si a ajuta organismul sa isi intareasca imunitatea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.