Munca de acasa este plina de provocari, probabil ca ti-ai dat seama deja. Fie ca este vorba de copii, fie de ceilalti membri ai familiei, fie de incapacitatea totala de a te concentra atunci cand stii ca ai toata chiuveta plina de vase murdare. Este o lupta continua si unul dintre secretele care te poate ajuta sa fii mai productiv, este amenajarea unui birou doar al tau.
Indiferent daca jobul este remote doar cateva zile pe saptamana sau full time, este important sa iti asiguri toate conditiile pentru a fi productiv. Sunt incluse aici tehnologia de care ai nevoie, conexiunea la internet, lumina potrivita, dar si un spatiu unde te poti izola. Pe cat posibil, foloseste zona ta de lucru doar pentru activitatile legate de birou si nu pentru distractie sau orice alte preocupari.
Poti citi in continuare cateva recomandari pentru organizarea cat mai eficienta a biroului de acasa.Elimina excesul si orice factor de dezordine. Un birou ordonat este cel mai important detaliu atunci cand vine vorba despre eficienta. Pune un cos de gunoi langa birou si arunca orice nu iti mai trebuie. Monteaza rafturi pe perete si cumpara un birou cu sertare. Poti gasi o multime de birouri pe vivre.ro, astfel incat sa ai destul spatiu de depozitare incat suprafata de lucru sa ramana goala.
Delimiteaza o zona din casa, unde va fi biroul tau. Ideal ar fi o camera dar te poti organiza si cu un birou montat pe perete intr-o nisa. Poti moderniza un dulat sau poti apela la un birou rabatabil care ocupa putin spatiu. Important este sa stii ca atunci cand te asezi la birou, o faci pentru a munci.
Desemneaza o zona pentru imprimanta. Daca vei utiliza imprimanta sau scanner, pozitioneaza-le langa tine, impreuna cu hartia si cartusele de rezerva. Nimic nu te va distrage mai mult decat sa te ridici de la birou de fiecare data cand printezi ceva si trebuie sa te ridici sa iei foile de la imprimanta.
Organizeaza pe verticala. Este cel mai bun sfat pe care il poti primi atunci cand vine vorba despre organizarea biroului de acasa.Pastreaza toate obiectele necesare in apropiere, dar nu pe birou. Pixuri, capsator, perforator, post-it-uri, rezerve, foarfeca, guma de sters, toate pot fi organizate eficient in cutii sau pahare prinse de perete.
Poti monta rafturi, bare de care sa atarni recipiente sau buzunare bine compartimentate. Adauga un panou de pluta pentru organizarea notitelor si biletelelor iar biroul tau va fi mai liber ca niciodata.Infrumuseteaza spatiul care te inconjoara. Nu ai nevoie de un designer sau de cine stie ce inspiratie. Alege cateva tablouri sau postere frumoase, care te inspira, adauga niste flori, un covor sub birou si un scaun confortabil. Selecteaza cateva fotografii dragi si zona ta de lucru va putea arata ca in reviste.
Odata ce ai terminat cu amenajarea unui birou, te poti apuca de lucru. Iti revine in continuare sarcina de a te organiza, de a-ti stabili un program pe care sa il respecti si sa refuzi pe oricine vrea sa te descurajeze de la ceea ce faci. Va trebui sa-i convingi cumva pe membrii familiei tale sa dea dovada de intelegere si sa accepte faptul ca desi esti langa ei, nu esti disponibil pentru nimic altceva in afara de munca.
Din pacate, te vei intalni cu tot felul de distrageri pe care va trebui sa le infrunti cu curaj si vei descoperi noi limite personale despre care nu stiai ca exista.Un alt aspect de care trebuie sa tii cont, este tentatia de a te scufunda in munca si de a nu mai face diferenta dintre timpul petrecut cu jobul si viata personala. Seteaza-ti timpul de lucru zilnic si incearca sa il respecti atat prin evitarea micsorarii lui dar si a depasirii frecvente. Nu te transforma intr-un workaholic.