Indicatori de performanta urmariti de un specialist SEO

Actiunile si tehnicile de optimizare pentru principalul motor de cautare din Romania, adica Google, implica o abordare pe mai multe planuri si directii.Printre acestea pot fi enumerate: masurile tehnice, tehnicile creative si strategii comerciale.

Pentru realizarea corecta a acestor actiuni de optimizare trebuie ca un site sa fie fie prietenos atat cu utilizatorii, cat si cu motoarele de cautare, in genera, in sensul sa aiba o arhitectura corect creata, fara probleme de indexare si cu adrese URL prietenoase SEO.

Totodata, acest site trebuie sa beneficieze de optimizare on page buna in urma unui studiu de cuvinte cheie corespunzatoare in jurul carora trebuies creat continutul textului si integrat in pagini astfel incat sa fie original si de calitate.

Daca intrebi un specialist seo, de la una dintre cele mai bune firme din Bucuresti, ce indicatori de performanta trebuie urmariti in permanenta pentru rezultate de top in Google, acesta iti va raspunde dupa cum vei putea citi in continuare.

Daca vrei sa aflii mai multe detalii despre firma SEO ADfel Digital Marketing care ofera servicii SEO profesionale, poti vizita site-ul adfel.ro.Principalii indicatori de performanta (KPI) pe care trebuie sa ii analizezi si interpretezi pentru performanta SEO in Google, sunt:

Traficul organic targetat

Traficul de utilizatori online generat prin optimizare pe site provenind din motorul de cautare este cel mai evident parametru care determina a eficientea unei strategii SEO bune.Unul dintre cele mai importante obiective al serviciilor SEO si al procesului de optimizare On Page este de a imbunatati traficul rezultat din cautarile pe Google.

Drept urmare, cresterea traficului este o dovada clara a unei optimizari eficiente.Pentru a analiza comparativ si eficient datele se recomandata utilizarea Google Analytics pentru a studia si imbunatati statisticile cu privire la traficul organic de la surse catre site si pentru a urmari calatoria acestuia prin sesiunile pe care le genereaza.

Pozitionarea cuvintelor cheie

Pozitionarea sau clasamentul cuvintelor cheie (sau expresii) de interes este un bun indicator al performantei privind progresul realizat in urma strategiei si, bineinteles, implementarea acesteia prin optimizare.

Daca cresterea traficului targetat se datoreaza faptului ca utilizatorii online cauta expresii generice sau pe brand, atunci toate eforturile si tehnicile SEO au fost implementate cu succes.

Referintele din alte site-uri

Un alt obiectiv important al unei strategii SEO este obtinerea unui numar cat mai mare de referinte, respectiv linkuri de pe alte site-uri, in special din partea acelora recunoscute de Google ca avand o buna reputatie si o autoritate cat mai ridicata.

In acest mod, autoritatea site-ului tau va creste pe masura ce din ce in ce mai multe site-uri cu DA mare indica linkuri catre cel al business-ului tau si prin acestea calatoresc utilizatori online.

Pozitionarea in SERP

Se intampla de multe ori ca Google sa personalizeze cautarile si este recomandat sa verifici clasamentul site-ului prin intermediul expresiilor cautand in browser-ul pe care il folosesti intr-un noua fereastra prin Incognito.Astfel vei observa o imbunatatire considerabila a vizibilitatii site-ului pe expresia de interes si in masura in care progresezi cu implementarea cu strategiei SEO.

Conversii si intoarcerea investitiei (ROI)

Tehnicile SEO specifice pentru capatarea relevantei la cautari este bine cunoscuta ca fiind o optiune foarte eficienta de marketing-ului online.Drept urmare, un alt obiectiv al strategiei SEO consta in conversii, respectiv vanzarea produselor, serviciilor listate in site, completarea de formulare, apeluri etc.

Cu toate acestea nu toate vizitele oamenilor obtinute in urma cresterii traficului organic genereaza vanzari, dar este important sa analizezi numarul de conversii obtinute, iar pentru un studiu aprofundat, asa cum spuneam mai devreme, recomandarea este sa utilizezi Google Analytics.

Oportunitati noi de dezvoltare

Daca alegi sa vizitezi site-ul adfel.ro, vei afla printre altele ca, din punctul nostru de vedere, nu exista o campanie de obtinere a linkurilor, iar SEO trebuie sa fie parte din strategia de promovare online in mod constant, pentru cresterea numarului de vizitatori, fidelizarea acestora, transformarea lor in conversii si atingerea unui numar mai mare de potentiali vizitatori.

Mai mult decat atat, cu certitudine daca iti doresti sa ajungi in topul cautarilor pe o anumita expresie, vei dori sa ramai acolo pentru cat mai mult timp, iar o cursa nu se termina cand doresti tu.

Ce sa faci cand strategia SEO nu functioneaza?

Procesul SEO permite oricui sa dezvolte noi strategii, avand la dispozitie o smedenie de posibilitati si variabile, care pot fi controlate de catre tine in avantajul optimizarii unui site pentru Google si motoarele de cautare partenere acestuia.

Principala recomandare pentru afacerile online aflate la stadiul de start-up, consta in contractarea unor servicii SEO profesionale, in general, de catre firme seo, agentii de marketing online sau de catre persoane fizice, care lucreaza legal prin PFA, pasionate de SEO.

Totusi, in cazul in care doresti sa descoperi singur cele mai bune tehnici de pozitionare in topul rezultatelor din Google Search, aplicarea diverselor strategii SEO iti va permite sa faci acest lucru.

Trebuie mentionat insa ca optimizarea pentru motorul de cautare, cu toate ca este o activitate flexibila si frumoasa pentru toti cei care sunt atrasi de “lumea online” cu scopul de a obtine rezultate bune prin actiuni tehnice, demersuri creative si activitati comerciale, specifice activitatii SEO implica riscuri, iar anumite greseli se pot repara destul de dificil.

Daca doresti sa stii mai multe informatii despre ADfel Digital Marketing, viziteaza site-ul adfel.ro,unde poti afla mai multe informatii despre ce putem face pentru site-ul business-ului tau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.