Cum sa-ti intaresti sistemul imunitar iarna ?

0
23

In sezonul rece oamenii se confrunta deseori cu raceli si alte afectiuni de aceea este important sa avem imunitatea ridicata, pentru a lasa corpul sa lupte impotriva infectiilor. In acest sens, este nevoie in primul rand de o dieta variata si bogata in vitamine si minerale.

Alte aspecte care trebuie sa le iei in considerare sunt : sport, somn odihnitor, hidratare corespunzatoare, eliminarea stresorilor.Toate acestea contribuie in mod evident la starea ta de sanatate.Iarna de obicei stam mai mult timp in interior iar germenii se raspandesc mai usor in spatiile inchise, de aceea apar tot felul de viroze.

Totusi, exista diferite modalitati de a preveni imbolnavirea si acestea sunt:

1. Practica activitati fizice

Exercitiile fizice regulate ofera o multime de beneficii pentru sanatate, mentin o buna tensiune arteriala si reduc stresul. Un corp sanatos lupta in mod eficient impotriva virusurilor si tine la distanta bolile de inima.

2. Urmeaza o dieta sanatoasa

Este important sa consumi multe fructe si legume pentru a asimila cat mai multe vitamine si minerale in organism. Cele mai bune vitamine pentru intarirea sistemului imunitar sunt vitamina B6, vitamina C, vitamina E si D si zinc.

Vitamina D este necesară pentru a mentine nivelul hormonilor care stimuleaza starea de bine, iar in lipsa acesteia poate aparea depresia sau alte boli. In perioada rece, cand afara nu prea este soare este important sa consumati alimente bogate in Vitamina D. Vitamina C este un aliat puternic care stimuleaza sistemul imunitar, de aceea este indicat consumul de fructe si legume bogate in Vitamina C pe timpul iernii. Acestea joaca un rol foarte important in ceea ce priveste sanatatea organismului.

3. Dormi suficient

O alta modalitate de a creste imunitatea este un somn de calitate. In timpul somnului, organismul se reface iar sistemul imunitar se regenereaza. Pentru a avea un somn mai bun este indicat sa nu aveti nici un fel de dispozitiv electronic in dormitor dar sa tineti cont de o rutina de relaxare si un program regulat de odihna.

4. Hidratare corespunzatoare

Corpul uman contine in mare parte apa, de aceea este esential sa consumam multa apa zilnic pentru a ne pastra sanatatea. Hidratarea permite organismului sa oxigeneze corect celulele imunitare responsabile pentru indepartarea infectiilor.

5. Eliminarea factorilor de stres

Stresul cronic este un factor nociv pentru sanatate si are repercursiuni negative pe termen lung, fiind cel mai mare inamic al sistemului imunitar. Hormonul stresului, cortizolul, se regleaza usor prin activitate fizica. Exercitiile fizice elibereaza hormonii buni care iti ofera o stare de bine si un somn odihnitor. Unii oameni aleg sa fumeze si sa bea pentru a face fata stresului in loc sa caute modalitati eficiente pentru a-l elimina.

Din pacate, aceste obiceiuri nocive scad si mai tare sistemul imunitar si predispun organismul la infectii. Atunci cand stresul este incontrolabil poate duce la depresie sau anxietate. Petrecerea timpului liber in compania prietenilor si a familiei va ajuta sa inlaturati stresul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.