Una dintre prioritatile in domeniul mobilitatii la nivel european este intiativa pentru un transport rutier ecologic, prin decarbonizarea si modernizarea sectorului transporturilor. Inlocuirea combustibililor fosili cu gaz natural, hidrogen si combustibili lichizi pe baza de energie electrica reprezinta solutia catre un transport durabil.
Obiectivul 2030 al Uniunii Europene pentru transport de marfuri mai putin poluant trebuie sustinut nu doar prin modalitatea de alimentare, ci mai ales prin inovare tehnologica si utilizarea unor autovehicule de generatie noua.
In acest context se recomanda innoirea flotei rutiere, in special a vehiculelor comerciale grele. Este necesara utilizarea unor echipamente care sa asigure flexibilitate si eficienta in transporturile rutiere transnationale. Pe autostrazi, drumuri europene si nationale, vehiculele rigide de mare tonaj reprezinta o problema de trafic si un impediment in atingerea obiectivelor de eficienta logistica.
Una dintre cele mai bune solutii in aceasta situatie o reprezinta folosirea de unitati tractoare, cu motoare de cilindree mare si dotate cu mai multe axe. Aceste modele competitive de cap tractor sunt eficiente in tractarea de trailere, remorci si semiremorci. Pot fi utilizate pe tot lantul de aprovizionare, sau pot sa asigure diferite segmente din lantul logistic, pe teritoriul unei tari ori in cadrul transporturilor internationale de marfuri.
Prin achizitionarea unor tracto-camioane moderne precum MAN TGX Euro 5 sunt indeplinite toate conditiile de fezabilitate, protectie a mediului si ergonomice. Aceste autovehicule trebuie achizitionate de la furnizori specializati, cu experienta in domeniu, de exemplu truck1.ro, ce asigura toata gama de masini pentru transporturi grele si pune la dispozitia transportatorilor cele mai noi modele de camioane, cap tractoare, semiremorci, remorci, autoutilitare, containere si suprastructuri interschimbabile.
Cu ajutorul unor cap tractoare de calitate, transporturile grele se realizeaza usor, pentru ca se poate asigura interschimbabilitatea cu toate tipurile de remorci, de la autobasculanta la camion cutie inchisa sau camion cisterna. Sunt dotate cu sisteme de tip carlig pe care transportatorii le pot utiliza pentru cablarea diferitelor unitati de stocare si transport de marfuri, fara restrictii de model sau de tonaj.
Si din punct de vedere al sigurantei rutiere solutia utilizarii de cap tractoare este superioara celorlalte variante. In acest caz, sarcina este distribuita intre mai multe axe, asa ca autovehiculul este mai usor de manevrat decat in cazul unui camion rigid.
Cele mai multe cap tractoare au clasa de emisii Euro 6, cutie de viteza automata, suspensie pneumatica si cabina economica, dotata cu un computer de bord performant si echipamente moderne, pe baza celor mai noi tehnologii, inclusiv conectare la satelit si AI.
Fie ca este vorba despre autovehicule noi sau MAN TGX second hand, truck1.ro asigura piese de schimb, atasamente, certificate de calitate si de conformitate pentru rularea pe toate tipurile de drumuri din Europa si din lume.