Cum sa faci o buna impresie la noul job – 3 sfaturi utile

Poate prima impresie nu este intotdeauna cea adevarata, dar cu siguranta se dovedeste a fi foarte importanta. Totusi, ce inseamna sa faci o prima impresie buna la locul de munca si, mai ales, cum faci sa te asiguri ca acest lucru se intampla? Trebuie sa ai in vedere foarte multe lucruri si comportamente, iar uneori este indeajuns un simplu cuvant sau actiune pentru a strica totul.

Inainte de toate, cel mai important este sa fii odihnit – este ca atunci cand te pregatesti pentru un examen sau un eveniment important. Sa dormi bine o noapte intreaga poate face o diferenta semnificativa in capacitatea ta de a te concentra, a asculta si a fi prezent. Daca pari obosit, vei da impresia unei persoane lenese si nepricepute, iar colegii tai vor observa imediat acest lucru.

Descopera 3 sfaturi utile despre cum sa faci o buna impresie la noul job:

1. Imbraca-te corespunzator

Este important sa respecti in totalitate codul vestimentar al companiei. Cu exceptia cazului in care nu lucrezi in domeniul juridic sau financiar, este posibil sa nu fie nevoie sa abordezi un dress code foarte formal. Cu toate acestea, trebuie intotdeauna sa ai un aspect ingrijit si cat mai profesional, mai ales cand esti la inceput de drum.

Dupa ce ai depus acte necesare pentru angajare, ai fost acceptat si ai trecut de interviu, incearca sa analizezi cu atentie ce poarta colegii si managerul, pentru a sti ce tinuta sa abordezi in cazul in care esti acceptat. Nu aborda stilul sport, casual, daca acesta nu se incadreaza in dress code-ul companiei, deoarece vei parea neserios si nu prea dispus sa te conformezi regulilor de lucru.

2. Zambeste si pastreaza contactul vizual

Limbajul nonverbal este foarte important, deoarece poate sa spuna foarte multe lucruri, mai mult sau mai putin pozitive, despre o persoana. Bineinteles, pe langa a avea un discurs cat mai placut, cizelat si profesionist, nu uita sa zambesti colegilor tai, sa pastrezi cat mai mult contactul vizual si sa le oferi o strangere ferma de mana.

Acest lucru te ajuta sa pari prietenos si, implicit, vei primi increderea celorlalti. In plus, nu uita ca o atitudine pozitiva este contagioasa, asa ca vei reusi sa creezi un mediu mult mai potrivit pentru a lucra si va ocupa, impreuna, de sarcinile de lucru. Este important ca la locul de munca sa creezi un spirit comunitar cat mai palpabil, definit de ajutor reciproc si sustinere.

3. Asculta, intreaba, ia notite

Chiar daca ai fost angajat de firma de recrutare, ceea ce presupune ca ai o anumita pregatire in domeniu, asta nu inseamna ca nu poti pune intrebari. Doar asa vei invata cum sa te raportezi la noul loc de munca. Chiar si dupa ce vei fi primit si instruit de catre angajator, va trebui probabil sa ceri ajutor pe parcurs, iar colegii sunt dispusi sa ti-l ofere.

Trateaza-ti primele saptamani la noul loc de munca intocmai ca pe un curs la scoala. Luarea de notite este cel mai bun mod prin care poti retine avalansa de noi informatii care iti vor fi oferite. Este o idee buna sa ai mereu la indemana o agenda si un pix pe care sa le iei cu tine la fiecare posibila intalnire care iti este programata. Incepe devreme pentru a-ti stabili obiceiuri cat mai sanatoase.

In cele din urma, este vorba despre a-ti trata cu seriozitate si devotament sarcinile de lucru, de a respecta deadline-urile si, pe cat este posibil, de a nu intarzia niciodata la job. Acestea sunt cateva dintre criteriile pe care ar trebui sa le respecti pentru a face o impresie cat mai buna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.