Cum sa faci fata Craciunului? 5 sfaturi prin care poti avea grija de sanatatea ta mintala

0
59

Presiunea de a va simti bine și de a va distra in timpul sezonului festiv poate fi coplesitoare daca va confruntati cu o sanatate mintala precara si cu dificultati emotionale. In plus, sarbatorile de Craciun pot fi foarte stresante pentru toti oamenii, asa ca pentru multi dintre noi este dificil sa ne relaxam si sa ne bucuram de sarbatori.

Iata 5 modalitati prin care puteti face fata starilor emotionale epuizante:

Evitati comparatiile sociale inutile. Ori de cate ori ne comparam cu alte persoane, asta poate avea un efect semnificativ asupra felului in care ne simtim. Uneori, efectul poate fi pozitiv, asta insemnand ca ne simtim motivati si inspirati sa realizam mai multe lucruri precum persoanele pe care le admiram.

Pe de alta parte, tot tendinta de a ne compara are si un impact negativ asupra stimei noastre de sine, iar retelele de socializare si publicitatea pot inrautati acest lucru. Limitarea expunerii la retelele sociale si la reclamelele de televiziune in perioada Craciunului poate ajuta la reducerea acestei consecinte negative.

Gestionati cu atentie intalnirile in familie.  Daca nu puteti fi aproape de persoanele dragi de sarbatori, incercati sa folositi tehnologia pentru a programa intalniri video, pentru a juca tot felul de jocuri și pentru a deschide cadourile. Pe de alta parte, daca va veti intalni cu persoane din familie, iar relatiile sunt deja tensionate, fiti realisti in privinta propriilor asteptari. Daca nu obisnuiti sa petreceti prea mult timp impreuna cu rudele sau membrii familiei, o atitudine realista va ajuta sa evitati certurile si dezamagirile.

Implicati-va in actiuni de voluntariat. Pentru foarte multe persoane, Craciunul poate fi o perioada de singuratate si izolare sporita, mai ales dacă se confruntă cu unele afectiuni medicale sau au suferit un deces sau o alta trauma. Pentru aceste persoane, sezonul festiv poate fi foarte dureros, insa puteti primi ajutor specializat daca va veti prezenta la un cabinet psihiatrie in Bucuresti. Actiunile de voluntariat reprezinta adesesa o buna modalitate prin care puteti ameliora singuratatea si prin care puteti simti ca aveti un scop daca petreceti Craciunul in singuratate.

Acordati-va o pauza. Permiteti-va sa va odihniti daca simtiti ca nivelul de stres creste. Poate doriti sa iesiti la o plimbare, la o cafea, sa ascultati muzica, sa faceti putin sport sau yoga – orice va ajuta sa va relaxati. Desi astfel de activitati pot fi greu de efectuat daca aveti multe responsabilitati, incercati sa le planificati din timp. De exemplu, ati putea discuta cu partenerul de viata sa scoateti copiii in natura pentru cateva ore pentru a beneficia de o pauza.

Spuneti nu. A spune nu poate fi dificil daca va simtiti presati de familie si prieteni, insa stabilirea unor limite este cruciala pentru propria bunastare. Uneori, poate fi util sa va imaginati un scenariu – incercati sa anticipati modul in care ceilalti ar putea reactiona atunci cand veti refuza anumite propuneri si ganditi-va cum va puteti exprima sentimentele intr-o maniera pe care ei ar putea sa o inteleaga.

Acest lucru este valabil si pentru relatiile de la distanta, deoarece chiar si acele apeluri pe Zoom ne pot consuma energia, mai ales cand dorim sa ne petrecem timpul pretios de Craciun departe de telefon si calculator.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.