Cum poti sa pastrezi un echilibru sanatos intre viata profesionala si cea personala ?

Toata lumea isi doreste sa se bucure de echilibru intre job si familie insa acest lucru nu este deloc usor de obtinut, pentru ca necesita sacrifica enorme, uneori chiar imposibile. Acest echilibru joaca un rol extrem de important pentru a te bucura de succes si de o buna calitate a vietii.

Tehnologia a avansat foarte mult in aceasta lume moderna si si-a pus amprenta in mod pozitiv, simplificand modul in care oamenii isi duc sarcinile la indeplinire zi de zi. Astazi, se poate lucra de acasa ceea ce iti permite sa fii conectat atat la sarcinile de la serviciu cat si la cele de familie. In acest context, gasirea unui echilibru sanatos intre munca si viata personala poate fi o reala provocare.

Pentru a atinge acest echilibru trebuie sa gasesti strategia prin care iti poti prioritiza timpul si energia necesara atat vietii personale cat si celei profesionale. Un echilibru sanatos nu inseamna un echilibru egal iar acesta poate varia de la caz la caz, deoarece cu timpul prioritatile se pot schimba iar modul in care echilibrezi munca si angajamentele personale la un moment dat, pot sa difere.

Daca reusesti sa iti ajustezi prioritatile fara ca acestea sa afecteze in vreun fel echilibrul, vei reusi sa fii mai motivat si mai productiv, in timp ce vei avea si o viata frumoasa de familie. Beneficiile echilibrului dintre viata profesională si cea privata sunt nenumarate. Dintre acestea se remarca productivitatea sporita, implicarea majora in munca, un nivel de stres redus si mai mult timp pentru activitatile din viata personala.

Cei care se bucura de un echilibru sanatos intre munca si viata sunt mai fericiti, mai sanatosi si mai productivi. Atingerea acestui echilibru necesita timp si dedicare, insa merita tot efortul deoarece de indata ce gasesti un echilibru sanatos totul va functiona mult mai bine pentru tine.  Exista mai multe strategii diferite pcare te ajuta sa ajungi in acel punct, mult dorit la nivel general. Iata care ce ai putea sa faci si tu cu un minim de efort :

  • Sa limitezi activitatile care nu prezinta un real interes
  • Sa înveti sa spui nu atunci cand consideri ca unele lucruri nu sunt esentiale
  • Sa stabilesti limite sanatoase atat in viata personala cat si in cea profesionala
  • Sa iti comunici nevoile, indiferent care sunt acestea
  • Sa iti respecti programul de serviciu dar si timpul personal in egala masura.

Uneori poate nu-ti daui seama ca te angajezi in prea multe sarcini si e dificil sa le faci fata pentru ca iti consuma foarte mult timp. Evita sa iti verifici in permanenta e-mailul personal si sa pierzi timp important pe  retelele de socializare. Prioritizeaza-ti timpul mai bine, facand o evaluare atenta a activitatilor zilnice pentru a vedea care au intietate si care nu. Acest lucru poate avea un impact pozitiv asupra productivitatii tale.

Spune „nu” si nu ezita sa iti spui parerea de fiecare data. Comunica deschis si respecta-te pe tine insuti in primul rand pentru a face tot ceea ce este mai important pentru job dar si pentru familia ta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.