Cum ar trebui sa procedeze un manager din domeniul HoReCa in conditiile distantarii sociale

In prezent, industria HoReCa are de suferit in intreaga lume din cauza noilor reglementari privind distantarea sociala. Trebuie luat in calcul faptul ca aceasta perioada se poate inrautati si mai mult in viitorul apropiat. De aceea, este important ca un manager sa aiba un plan de back-up bine stabilit, astfel incat sa faca fata cu succes oricarei provocari aparute, indiferent de gradul de dificultate.

Asadar, ti-am pregatit cateva recomandari!

Pastreaza-ti calmul si continua sa vorbesti despre afacerea ta

Lucrurile s-au schimbat vizibil chiar sub privirile noastre, insa asta nu inseamna ca nu poti vorbi cu mandrie in continuare despre ceea ce faci. Trebuie sa stii ca principala nevoie a clientilor in momentul de fata este increderea. Astfel, pastreaza contactul cu publicul tau tinta si tine-l la curent cu ceea ce urmeaza sa faci tocmai pentru a-i da de inteles ca in aceasta perioada faci tot posibilul pentru a reduce raspandirea noului coronavirus.

  • Incearca sa ai ca prioritate pastrarea igienei si grija sanatatii celor din jur;

  • Lasa la indemana tuturor clientilor produse pentru igienizarea si spalarea mainilor;

  • Realizeaza in permanenta actiuni pentru curatarea si igienizarea localului;

  • Foloseste doar produse proaspete pentru prepararea mancarii;

  • Incearca sa incluzi in meniul localului preaparate care contin ingrediente menite sa stimuleze imunitatea;

  • Reaminteste-le oamenilor in permanenta despre ceea ce faci, despre cine esti si include in discutia ta masuri pe care urmeaza sa le adopti si pe care ei si le doresc.

Creste nivelul serviciilor oferite

Este foarte probabil ca in aceasta perioada sa simti nevoia de a reduce personalul, dar trebuie sa te asiguri ca acest lucru nu afecteaza calitatea serviciilor pe care le oferi clientilor tai. Daca personalul este mai numeros, spre deosebire de numarul clientilor, trebuie sa privesti aceasta situatie ca pe o oportunitate si sa iei masuri, precum:

  • Determina-i sa participe la curatenia generala;

  • Foloseste timpul liber pentru a imbunatati pregatirea personalului;

  • Petrece mai mult timp alaturi de angajati cu scopul de a identifica posibilele probleme cu care se confrunta si implicit pentru a le remedia;

  • Ganditi impreuna un plan care sa va ajute in perioada de accelerare care se anunta in urmatoarele saptamani sau luni (refacerea stocului de produse, aprovizionarea restaurantului cu produse calitative).

Metode persuasive pentru a atrange clienti in localul tau, chiar si pe timpul distantarii sociale

Prioritatea managerilor in aceasta perioada ar trebui sa fie reprezentata de ajustarea ofertei si, implicit, de metode alternative pentru atragerea clientilor in local. Desi traversam o perioada destul de dificila, cea mai importanta intrebare pe care ar trebui sa o adreseze managerii din industria HoReCa este: Cum iti poti mentine business-ul pe linia de plutire in perioada distantarii sociale? Desi clientii iti pot vizita restaurantul daca acesta dispune de o terasa, insa numarul acestora va fi cel putin injumatatit din cauza restrictiilor impuse.

O miscare inteligenta pe care o poti face, in caz ca nu te-ai gandit la asta, este oferirea livrarii produselor acasa. In cazul acesta, trebuie sa iti asiguri un stoc considerabil de caserole si ambalaje pentru livrat.

Cel mai important in aceasta perioada este sa ramai pozitiv si sa faci tot ceea ce iti sta in putinta sa atragi clientii si sa obtii intotdeauna un feedback favorabil din partea acestora. Iata cateva recomandari:

  • Organizeaza o petrecere la fiecare sfarsit de saptamana;

  • Gandeste constant oferte noi si prezinta-le clientilor;

  • Incearca sa economisesti cat mai multe resurse si nu investi intr-un stoc mare acolo unde cererea nu este pe masura;

  • Discuta deschis cu furnizorii informatiile privind conditiile de plata;

  • Foloseste in favoarea ta tot ceea ce aceasta perioada te-a invatat si actioneaza intotdeauna cu forte proaspete;

  • Regandeste ofertele de produse si solicita feedback permanent din partea clientilor, astfel incat intreaga strategie sa se invarta in jurul acestora.

Acum este momentul oportun sa investesti cat mai mult in echipamente horeca astfel incat sa cresti calitatea serviciilor si implicit a produselor oferite, in strategia de marketing, sa fidelizezi clientii si sa-i atragi in restaurantul tau chiar si atunci cand sunt greu de convins. Acestea sunt principalele abilitati ale unui adevarat manager pe care ar trebui sa le valorifici in perioada distantarii sociale!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.