Candva, orice sofer s-a gandit sa achizitioneze un sistem de evacuare sport pentru ca este ceva „rebel”, ceva inedit, ceva sportiv, totodata agresiv. Si, pana la urma, este una din cele mai accesibile metode prin care sa cresti puterea masinii tale. Toate masinile cu ardere interna produc gaze de evacuare.
Pentru a beneficia de performante maxime recomandam si upgrade-ul sistemului de admisie sport .Dupa schimbarea acestor doua componente autoturismul dumneavostra va fi de nerecunoscut.Pentru a intelege cum functioneaza aceasta evacuare este necesar sa se cunoasca cat de cat principiile de functionare ale motoarelor cu combustie interna.
Evacuarea auto este traseul prin care gazele rezultate in urma procesului de ardere interna sunt eliminate in atmosfera. Evacuarea incepe exact de la blocul motor si se termina, de obicei, in spatele masinii, acolo unde este capatul tobei de esapament. Acesta mai este numit si tips evacuare sport. Acesta poate sa fie produs din inox, titan, iar in ceea ce privete finisajul acesta poate sa fie finisat cu fibra de carbon.
Primul element al evacuarii auto este galeria de evacuare.Aceasta preia gazele de la fiecare piston in parte si le elimina printr-o singura iesire.Pot fi evacuari de mai multe feluri, fie din fonta, turnate, fie tubulare, individuale pentru fiecare piston.De obicei, maximum 4 pistoane sunt preluate de o galerie pentru evacuare, iar motoarele mai mari, de exemplu un V12, au pana la 4 galerii de evacuare, fiecare acumuland gazele de la cate 3 pistoane.
Imediat dupa galeria de evacuare poate sa fie turbo-compresorul, in cazul masinilor turbo, sau direct continuarea cu tubulatura gazelor de evacuare. Masinile mai performante continua traseul de evacuare subdivizat, adica dintr-o galeria care preia 4 pistoane, continua 2 tevi, nu una singura. Dupa care urmeaza downpipe-ul, asa zisul saxofon in limbaj popular romanesc.
O teava care coboare evacuarea de la galerie in partea de jos a masinii. Pe downpipe se monteaza de obicei sonda lambda impreuna cu alti senzori. Acesta se prinde de galerie prin intermediul unei flanse care are o garnitura solida ce nu permite eliminarea gazelor in zona motorului.
Ultima parte a evacuarii este toba finala. Aceasta poate fi de mai multe feluri, fie simpla, fie dubla, fie cu corp dublu. Si in cazul acestora finisajul poate sa fie din inox, titan, sau chiar fibra de carbon.
In acest moment comercializam toate sistemele de evacuare sport, respective esapament custom produse de catre ABT, Armytrix, BRABUS, Techart, Fabspeed, Quicksilver. Acestea se regasesc in magazinul online Project 85 Automotive.