Cauze si remedii recomandate pentru intinderile musculare

0
41

Intinderile musculare sunt leziuni ale unui muschi sau ale unui tendon (tesutul fibros, cu rol de legatura intre oase si muschi). In timp ce cazurile minore implica supraintinderea acestora, cazurile considerate ca fiind severe pot presupune rupturi partiale sau complete la nivelul lor.

De cele mai multe ori, intinderile musculare apar in zona gatului, zona inferioara a spatelui, precum si la nivelul muschilor ischiogambieri (coapsa posterioara). Modul in care este abordata tratarea acestei probleme medicale este stabilit de medicul specialist, in urma consultului.

Cum se pot produc intinderile musculare?

Tensiunea produsa la nivelul unui muschi, sau al unui tendon, poate fi cauzata de o suprasolicitare, fie in cazul unui eveniment singular, fie de-a lungul unui interval de timp considerabil (ex: presiunea exercitata de corpuri grele asupra muschilor slab dezvoltati).

In functie de severitatea intinderii musculare, semnele si simptomele cu care se confrunta un pacient pot varia. Pentru stabilirea unui astfel de diagnostic, medicul specialist poate observa:

  • senzatii de durere si sensibilitate;
  • roseata sau vanatai produse local;
  • limitare in realizarea miscarilor;
  • spasme musculare de niveluri variate.

Ce factori de risc exista pentru intinderi musculare?

Sunt mult mai predispuse riscului de producere a unei intinderi musculare persoanele care practica sporturi ce implica si posibilitatea impactului fizic – fotbal, rugby, hochei, sporturile de contact. De asemenea, anumite zone ale corpului sunt mult mai expuse acestei probleme, daca analizam posibilitatea producerii sale in timpul practicarii altor sporturi:

  • membrele inferioare – sporturi ce implica schimbari bruste ale directiei (sprint-garduri; baschet); in cazul acesta, tendonul lui Ahile este cel mai expus, alaturi de muschii gambei si ai coapsei;
  • membrele superioare – sporturi ce implica prizele sau aruncarile solicitante (probele de gimnastica si atletism; golful); tensiunile produse la nivelul incheieturilor (in special, la nivelul cotului) sunt cauzate de sporturi cu racheta (tenis de camp, squash, badminton).

Cum se trateaza intinderile musculare?

Intinderile musculare minore pot fi tratate la domiciliu. Suma de solutii recomandate de medicul specialist include: odihna si pauza de la activitatile fizice; comprese si bai de gheata; mentinerea partii afectate deasupra nivelului inimii. De asemenea, specialistul poate indica si administrarea de medicamente cu rol antiinflamator, sau utilizarea solutiilor cu aplicare topica.

Purtarea unei orteze este la fel de recomandata, in cazul producerii unei intinderi musculare minore. De exemplu, o orteza pentru gamba este ideala pentru suprasolicitarea musculara, sau pentru durerile minore ce sunt asociate acestei probleme medicale.

Alege un produs din material ce impiedica alunecarea, dar care are o elasticitate foarte ridicata, datorita design-ului adaptat pentru anatomia gambei. Mai mult decat atat, cea mai buna orteza pentru gamba asigura nivelul optim de compresie, pentru stimularea sistemului cardiovascular.

Cum se poate preveni aceasta problema medicala?

Pentru a preveni producerea unei intinderi musculare, sau pentru a te asigura ca riscul de recidiva este unul minim, tine cont de urmatoarele recomandari:

  • aloca suficient timp vindecarii totale;
  • alege o varianta pentru intarirea musculaturii ce exclude ridicarea greutatilor mari;
  • incalzeste-te foarte bine inainte de antrenamente, cu miscari dedicate grupelor musculare pe care doresti sa le lucrezi in ziua respectiva;
  • include in meniul saptamanal alimente bogate in potasiu: banane, avocado etc
  • hidrateaza-te corespunzator in timpul sesiunilor de antrenament.

Cere sfatul medicului specialist, daca te confrunti cu anumite simptome ce ar putea indica prezenta unei intinderi musculare. In urma investigatiilor realizate, acesta iti poate oferi cele mai bune recomandari medicale, astfel incat perioada refacerii sa fie cat mai scurta, iar tu sa te poti intoarce la programul de antrenamente cat mai repede posibil.

REFERINTE

Mayo Clinic.“Muscle Strains.”, Mayo Foundation for Medical Education and Research, www.mayoclinic.org/diseases-conditions/muscle-strains/symptoms-causes/syc-20450507

Krans, Brian. “Treating Muscle Strain.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/muscle-strain-treatment#diagnosis.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.