Care sunt riscurile unei geometrii deficitare a rotilor?

Daca ai avut nesansa de a intra cu viteza intr-o groapa mai mare pe drum, daca ai „sters” mai mult decat trebuia vreo bordura sau daca din lipsa locurilor de parcare ai incercat sa parchezi pe trotuar cu o viteza mai mare decat cea indicata, exista sansa sa ai probleme cu geometria rotilor. Defectiunile la geometria rotilor inseamna si probleme la sistemul de directie al autoturismului. Pentru a rezolva astfel de probleme este nevoie sa apelezi la un autoservice Timisoara.

Ce trebuie sa stii despre geometria rotilor?

Atunci cand vorbim despre geometria rotilor avem in vedere acea procedura realizata in cadrul unui service specializat pentru astfel de servicii folosind aparatura profesionala. Geometria rotilor presupune verificarea directiei si a unghiului rotilor autoturismului. Aceasta verificare tine cont de specificatiile producatorului auto. Pentru a obtine roti paralele este nevoie de reglarea a trei unghiuri. Unghiurile respective pot sa fie afectate de anumiti factori si in consecinta geometria rotilor poate fi dereglata.

Cele trei unghiuri care trebuie reglate in cadrul acestei proceduri sunt unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga al rotilor autoturismului. Unghiul de cadere se formeaza intre roata si asfalt. Acest unghi trebuie sa fie perfect perpendicular pe calea de rulare. Unghiul de convergenta este cel dintre anvelope si autoturism, atunci cand acestea sunt privite de sus.

Rotile autoturismelor trebuie sa fie perfect aliniate la nivelul caroseriei. Nu in ultimul rand unghiul de fuga este observat prin privirea autoturismului din lateral. Vorbim aici despre unghiul format intre axa pivotului si linia imaginara care este perpendiculara pe sol.

Riscurile unei geometrii deficitare a rotilor

Exista mai multe riscuri asociate cu o geometrie deficitara in cazul rotilor unui autoturism. Daca unghiul de cadere nu este perfect perpendicular, uzura cauciucului in partile laterale va fi una rapida. In acelasi timp de aici rezulta o dereglare a directiei autoturismului, mai ales in viraje, atunci cand anvelopele trebuie sa aiba un contact foarte exact cu asfaltul.

Un alt risc este cel al dificultatii de a controla autoturismul daca rotile nu sunt aliniate cu caroseria masinii. Daca unghiul de fuga este dereglat, atunci exista sanse mari ca masina sa aiba tendinta de a trage in timpul rularii inspre stanga sau inspre dreapta.

Tocmai pentru a evita astfel de situatii este nevoie de reglare unghi de fuga intr-un service autorizat. Din dereglarea geometriei rotilor rezista si riscul de a consuma carburnat in exces. In cele din urma merita amintit si riscul de a uza prematur piesele care se regasesc la nivelul ansamblului sistemului de directie. Iar de aici apare riscul cu privire la siguranta soferilor, a pasagerilor, dar si a celorlalti participanti la trafic.

Pentru a evita toate aceste riscuri, este recomandat sa te adresezi unui service autorizat pentru a beneficia de servicii de geometrie roti Timisoara. Astfel de servicii pot reduce costurile cu uzura anvelopelor sau a pieselor sistemului de directie. In acelasi timp creste siguranta pe timpul rularii autoturismului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.