Promovarea online a luat amploare in ultima vreme, si, tot mai multe companii aleg sa-si realizeze, pe cont propriu, campanii de marketing in mediul digital. Retelele sociale sunt la indemana tuturor, la fel si alte platforme, reclamele pe internet pot fi realizate destul de simplu, insa, rezultatele nu sunt intotdeauna satisfacatoare. Oportunitatile de afaceri sunt incredibile, insa, antreprenorii fac, adesea, greseli majore, atunci cand vizeaza imbunatatirea vanzarilor prin intermediul promovarii online. Iata care sunt principalele erori si cum le poti evita, daca ai de gand sa activezi in acest domeniu.
1. Lipsa accentului pus pe retelele sociale
Social Media este o piata incredibila care ofera posibilitati de dezvoltare nemaivazute pentru orice afacere. Totusi, inca, exista antreprenori care subestimeaza puterea platformelor precum Facebook, Twitter sau Instagram. Insa, a ignora aceasta oportunitate de promovare a produselor si serviciilor pe care le ofera compania ta reprezinta o modalitate fatala de abordare a pietei digitale. De pilda, in zona e-commerce, capacitatea de crestere a vanzarilor prin intermediul retelelor sociale este de peste 20%, in medie. Prin urmare, folosindu-te de cateva conturi sociale absolut gratuite, poti creste notorietatea companiei tale si de a comunica cu urmaritorii si clientii tai frecvent si constant.
2. Targetarea gresita a audientei
Setarea eronata a audientei poate conduce la o campanie de marketing ineficienta. Daca ai de gand sa-ti promovezi produsele si serviciile in mediul online, trebuie sa stabilesti cui vrei sa te adresezi, mai exact, persoanele care vor avea acces la postarile tale. Daca publicul tinta nu este bine delimitat, rezultatele vor intarzia sa apara. Asadar, inainte de promovarea produselor si serviciilor, fa cercetari si sondaje pentru stabilirea audientei tinta. Cunoasterea mai multor date despre potentialii clienti reprezinta elemente cheie in drumul spre atingerea obiectivelor.
3. Website-ul nu este optimizat pentru dispozitivele mobile
In prezent, piata este puternic influentata de prezenta smartphone-urilor si a tabletelor, insa, unii antreprenorii, inca, detin sau isi realizeaza site-uri care nu sunt mobile responsive. Acest lucru este total gresit, mai ales, pentru magazinele online. Cei mai multi oameni folosesc dispozitivele mobile pentru cautarea de informatii si achizitionarea produselor sau serviciilor de orice fel, de aceea, platforma ta web trebuie sa fie adaptabila oricarui dispozitiv.
4. Prea putina originalitate in continutul afisat online
Singurul lucru care te poate diferentia de concurenta este unicitatea continutului tau. Incepand de la fotografii si pana la articole de blog sau descriere de produse, trebuie sa fii original in tot ceea ce faci si sa nu te axezi pe copierea altui site. Incearca sa nu fii redundant cu privire la continutul afisat online pentru ca acest lucru iti afecteaza pozitia in motoarele de cautare, dar, si modul in care afacerea ta este perceputa de publicul tinta.
5. Emailuri prea agresive
Cu toate ca email marketingul reprezinta o metoda extraordinara de promovare a afacerii, multi antreprenori nu folosesc aceasta strategie, in mod corespunzator. La fel ca alte tipuri de reclame, campaniile de email marketing trebuie sa fie segmentate catre un public tinta bine ales. O explozie de mesaje transmise catre intreaga lista de abonati va face ca acestea sa ajunga in spam. Ca sa eviti o astfel de situatie, trebuie sa construiesti lista cu adrese de email in mod natural, oferind optiunea de inscriere la newsletter pentru utilizatori.
6. Suprapunerea mesajelor publicitare
Exista, adesea, situatii cand un text publicitar este utilizat pe mai multe retele de socializare diferite, dar, pentru aceleasi persoane. Cu siguranta, utilizatorii nu vor fi bucurosi sa fie asaltati de un mesaj asemanator pe toate canalele, ba, chiar, s-ar putea sa nu fie deloc atrasi de produsele si serviciile promovate. Este esential ca in momentul in care alegi o anumita platforma sa tintesti acele persoane pe care nu le poti atinge pe alte website-uri.
7. Folosirea unor imagini neatragatoare
Dupa cum stim deja, o imagine face cat o mie de cuvinte, insa, multi antreprenori utilizeaza fotografii neprofesioniste pentru promovarea produselor si a serviciilor. De regula, o poza sau un banner trebuie sa transmita clar mesajul, sa aiba un continut adecvat, sa fie atragator si usor de inteles.
In mod sigur, orice companie isi poate imbunatati vanzarile prin intermediul promovarii online. Insa, daca iti doresti ca marketingul digital sa aduca un plus de valoare firmei tale, trebuie sa-ti identifici publicul tinta, sa cunosti locul in care te vei intalni cu potentialii clienti si sa oferi continut de calitate.