3 lucruri pe care orice startup ar trebui sa le stie inainte de a inchiria un birou

0
81

Lumea in care traim are o dinamica impresionanta. Pe plan tehnologic si economic, lucrurile evolueaza cu mare viteza, iar structurile care gestioneaza aceste transformari rapide sunt cele de tip startup. In acest context, si in Romania s-au inmultit firmele care identifica si dezvolta modele de business repetabile si scalabile, pe scurt, startup-uri. Daca te afli in situatia de-a demara o astfel de afacere, afla, din randurile de mai jos, 3 lucruri pe care orice startup ar trebui sa le stie inainte de a inchiria un birou si de a lucra efectiv in domeniul ales pentru afacerea respectiva.

1.Spatii coworking

Daca firma ta are un program flexibil si putini angajati, asa cum se intampla, de obicei, la inceputul unei noi activitati, analizeaza optiunea de spatiu de birou la comun, denumit si coworking sau hub. Un astfel de hub ofera un spatiu larg, gen open space, unde mai multe firme si freelanceri pot inchiria birouri. Astfel, ai ocazia sa activezi alaturi de alti antreprenori sau specialisti independenti care lucreaza la proiecte diverse.

Asa, poti sa-ti gasesti parteneri si colaboratori, chiar clienti, care sa solicite serviciile oferite de startup-ul tau. Retine ca optiunea de spatiu coworking este mai ieftina decat varianta inchirierii unui birou separat. In plus, in majoritatea hub-urilor se organizeaza evenimente pe diverse teme economice, tehnologice si sociale, asa ca ai ocazia sa dezvolti un networking util si sa-ti faci cunoscuta afacerea.

2.Programe speciale pentru startup-uri

In cadrul programelor pe fonduri europene si prin strategiile dezvoltate de Ministerul economiei, companiile la inceput de drum si IMM-urile beneficiaza de conditii speciale pentru creditarea si sustinerea activitatii. Informeaza-te in legatura cu aceste oportunitati si acceseaza finantarea de care ai nevoie. Exista numeroase scheme de sprijin pentru instalare, dotari si echipamente, asa ca, foloseste-le inteligent pentru birourile angajatilor tai. 

Dupa ce ai obtinut facilitatile adecvate, alege un spatiu de dimensiunea dorita, care sa fie compartimentat conform nevoilor startup-ului tau. Ca sa ai succes in aceasta cautare, apeleaza la un specialist in imobiliare, ca sa gasesti un spatiu de birou de inchiriat in Bucuresti sau in alt oras din tara.

3.Dotari obligatorii pentru buna desfasurare a activitatii

Cand te hotarasti asupra unui anumit spatiu de birou, in care sa activeze startup-ul tau, pe langa pretul chiriei analizeaza si caracteristicile cladirii. Asigura-te ca sunt adecvate activitatilor specifice sau ca le poti adapta usor la nevoile angajatilor. Asigura-te ca reteaua de cabluri de comunicare este in regula. Toate comunicatiile trebuie sa fie functionale: linii telefonice moderne, linii de date, conexiune la retele de fibra optica.

Startup-urile se bazeaza pe un inalt nivel tehnologic, esential pentru reusita lor pe o piata extrem de concurentiala. Discuta cu firma de la care inchiriezi spatiul despre instalatia de energie electrica, solicita revizia acesteia si instalarea unui numar suficient de prize. In mod similar, verifica instalatia de incalzire si aparatele de aer conditionat.

Solicita prevederi clare in contractul de inchiriere in legatura cu serviciile de care beneficiaza startup-ul si negociaza clauze convenabile de modificare si chiar reziliere a acestuia.Tine seama de aceste lucruri pe care orice startup ar trebui sa le stie inainte de a inchiria un birou, ca sa pornesti cu sanse maxime de reusita pe drumul anevoios al antreprenoriatului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.